woensdag, november 22, 2006

Hardlopers en kleding

De herfst is nu echt begonnen. Met pijn in het hard neem ik afscheid van mijn "zomer-outfit". Ligt het aan mij of lopen jullie ook lekkerder in een shirt met korte mouwen en (vooral) een korte tight? Vorige week woensdag kon ik mijn korte broek nog een keer uit de kast halen. Het verschil was direct merkbaar. In mijn korte broek kost technisch mooi lopen, dat wil zeggen met wat extra aandacht voor het heffen van de knieën een stuk minder moeite.

Maar helaas, is het nu weer de tijd voor de langere tight. Ik heb er éé'n van pro touch (was lekker goedkoop, maar is een beetje kort) en één van Brooks. Die zit een stuk beter en blijft door het elastiek onder aan ook beter zitten.

Het zijn volgens mij nog relatief dunne exemplaren. Als ik loop, word ik al snel wel warm. Je zult mij daarom ook nooit in een running jack zien. Als het regent loop ik nog steeds gewoon in een shirt, als het koud is met een dun thermoshirt eronder. Ik voel me wel eens een beetje een buitenbeentje, maar zelfs als het giet, blijf ik nog zo nog steeds warm genoeg.

Handschoenen zijn wel fijn als het koud is, maar die gaan vaak halverwege uit. Een muts heb ik nog niet nodig gehad. Daar moet het wel erg hard voor vriezen.

Voor de zomer overweeg ik nog de aanschaf van een singlet. Niet om dat ik zo'n gespierd lichaam heb, overigens :-)

Geen opmerkingen: