woensdag, maart 13, 2024

Het voorjaar is begonnen

Een koude winter hebben we niet gehad en aan de natiuur merk je al een aantal weken dat het voorjaar is begonnen. Voor mij begint het voorjaar met de Keistad Baancompetitie. Gister was de eerste wedstrijd: een 3000 meter. Bij de wedstrijdgroep ligt de focus nu vooral op marathons, dus de deelname vanuit die groep is klein. Dit jaar doet Rijnvis voor het eerst mee en we reden samen. Op basis van de opgegeven tijden stond zijn in de eerste serie en ik de derde. Ik was dus rijkelijk vroeg en wachtte nog even met omkleden en warmlopen. 

Na mijn gebruikelijke rondje door de omgeving zag ik Rijnvis finishen en deed ik nog wat laatste warming-up. Ik was met een ingeschreven tijd van 11:51 ongeveer de langzaamste in mijn serie, bovendien was ik al een week verkouden en speelt afentoe mijn rechterlies op. Voorzichtig starten en dan maar kijken hoe het zou gaan. Ik moest helemaal aan de buitenkant starten en kon na de eerste bocht helemaal achteraan in de groep aansluiten. 


Het tempo was stevig, maar goed met rondjes van net iets sneller dan 95. De eerste kilometer ging in 3:55, dat was mooi. Toen ik dacht dat het een beetje inzakte probeerde ik van de laatste plaats op te schuiven, maar zag daarvan af omdat ik te veel naar buiten zou moeten en ik voelde mijn lies weer. 

De tweede kilometer was uiteindelijk ook niet echt langzamer met 3:56. Nu begonnen mijn darmen ineens op te spelen. Het voelde alsof ik naar het toilet moest. Met nog 2 rondjes te gaan kon ik het niet echt meer houden, waardoor ik niet lekker meer liep en een klein gaatje moest laten vallen. Na nog één onconfortable rondje ging ik direct door naar het toilet. Eindtijd 11:55 was gegeven de omstandigheden prima, zonder deze ongemakken had het nog een stukje sneller gekund. De mooie foto's werden weer gemaakt door Harry van 't Veld.

Geen opmerkingen: