woensdag, juni 09, 2010

(te) Warm bij de zomeravondcup

De laatste zomeravondcup was vanavond 9 juni 2010. Hoewel het niet zonnig was en zelfs een beetje miezerde, was het wel erg warm en benauwd. Bij het uitpakken van spullen uit mijn sporttas ontdekte ik dat gisteravond mijn horloge met stopwatch niet in mijn tas had gestopt. Jammer, want die gebruik ik altijd om mijn kilometertijden onderweg in de gaten te houden. Ik zou op gevoel moeten lopen. Bovendien was ik van plan om niet te hard te starten en wilde ik proberen met een paar bekenden mee te lopen. Edgar en Titus liepen vorige keer mooi vlak en kwamen me in de tweede helft voorbij. Edgar was niet aanwezig dus besloot ik te proberen om Titus te volgen. Dat ging prima in de eerste 3 kilometers die volgens Titus in 4:10, 4:08 en 4:09 gingen. Tussen 3 en 4 kreeg ik flink last van de warmte. Ik liep enorm te zweten en kon mijn warmte niet kwijt. De 4e kilometer ging in 4:12. Nog steeds redelijk vlak, maar ik liep niet lekker en ik besloot Titus te laten gaan en de rest in een rustig tempo uit te lopen. Een snelle tijd of een vlak schema zat er dus niet in vanavond. Ik kwam uiteindelijk binnen in een tijd van boven de 45 minuten.

Geen opmerkingen: