woensdag, oktober 29, 2014

Wintertijd

De temperatuur daalt, de bladeren kleuren en vallen, langs de bospaden staan de mooiste paddestoelen, kortom het de winter staat weer voor de deur. Dat betekent ook dat het 's avonds niet meer licht is. Voor een hardloper betekent dat, dat de kleding moet worden aangepast. Ik heb al weer een paar keer een lange tight aangehad en 's avonds loop ik met een reflecterend hesje. 

Ik ben meer een liefhebber van de lente en moet in deze tijd van het jaar mezelf soms een duwtje in de rug geven om te gaan trainen. Dat ik weer wat wedstrijdjes in het verschiet heb, helpt daar natuurlijk ook bij. Na een aantal jaar afwezigheid in verband met diverse oorzaken ben ik nu van plan om weer mee te gaan doen met de BAV Wintercup. Dat betekent drie keer op zondag crossen door het bos. En dat op "loop-afstand" van mijn huis, want het parcours ligt langs één van de rondjes die ik regelmatig loop.

Verder wordt dit jaar voor het eerst de Vlasakkerloop gehouden door de Vlasakkers, een mooi gebied dat normaal niet voor publiek toegankelijk is. Als het even lukt wil ik daar ook meedoen.

Geen opmerkingen: