dinsdag, januari 12, 2016

Schoenen en blessures en zo

Via Facebook vond ik een link naar een leuk artikel. Het is wellicht slecht nieuws voor alle hardloopspeciaalzaken, maar het bevestigt ook de berichten die vorig jaar verschenen. Speciale (dure) schoenen met correctie en extra demping zijn niet nodig, misschien wel ongewenst. Blessures komen toch vooral door te snel, te veel, te vaak en te hard trainen. Rustig opbouwen en rust nemen zijn belangrijk. Een andere belangrijke oorzaak is geforceerd een andere looptechniek gaan gebruiken (lees: van haklanding naar middenvoet).

Update over mijn achillespees: de klachten lijken voorbij, de fysio voelt of ziet ook niets meer, maar heeft me aangeraden om 8 weken rust vol te houden en daarna rustig weer te beginnen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik mijn eerste stukje over ongeveer anderhalve week weer proberen. Maar ik heb me al wel ingeschreven voor de Amersfoortse Baancompetitie.

Geen opmerkingen: