vrijdag, januari 01, 2016

Niet rennen, maar ook niet stilzitten

De achillespeesblessure lijkt voorspoedig te genezen. In het dagelijks leven heb ik er geen last meer van, zelfs niet als ik mijn pees maximaal rek of als ik mijn voet maximaal strek. Als de fysio mij niet op mijn hart gedrukt had dat ik 6 tot 8 weken rust moet houden, zou ik de hardloopschoenen al weer aangetrokken hebben. Dat doe ik overigens toch wel zo'n drie keer per week omdat ik wel mag (of eigenlijk moet) wandelen en dat bij voorkeur op mijn hardloopschoenen moet doen, om gewend te blijven aan bewegen op dat schoeisel.

Ik heb al heel wat kilometertjes gewandeld, maar doe dat zonder Garmin. Mijn vrouw vindt het ook leuk, dus vaak lopen we nu samen. Begin deze week namen we een extra lange route die ook door de IVN gelopen wordt, langs een grot deel van de IVN wandelpaden in de omgeving van Soest. We begonnen bij de molen en liepen via de Oude Kerkebuurt en Maarschalkersteeg naar de Korte Duinen.

Zoals je ziet was het prachtig weer. Daarna ging het via het 1e Heezerspoor naar de Stompert, waar we bij 't Hoogt even een kopje koffie namen.
Na de koffie liepen we over landgoed de Palz, langs de voormalige vliegbasis naar de Lange Duinen, bij onder andere de boom met uilen langs. Over een paar dagen zou hier de Sylvestercross gehouden worden, maar daar was nog niets van te zien.




Uiteindelijk liepen we via Soest Zuid de bebouwde kom weer binnen en zagen de Molen weer.

Toch een mooi rondje van ruim 16 kilometer.

Geen opmerkingen: