vrijdag, maart 17, 2023

Florijnwinterloop 2023

 Eindelijk kon ik weer mee doen met de Florijnwinterloop. Door Corona, blessures of slechte weersomstandigheden was het al wat jaartjes geleden dat ik hier aan de start stond terwijl het één van mijn favoriete wedstrijden is. 10 Engelse Mijl is een mooie afstand. Het is een mooi parcours over landgoed Den Treek. De organisatie is top met de accomodatie van de VV Woudenberg als comfortable kleed- en douchegelegenheid. Er zijn voldoende deelnemers zonder dat je moet dringen op de weg. En het is lekker dichtbij. 

Deze keer has ik aantal andere lopers van de C-groep enthousiast gemaakt en dus reed ik met Karin, Jos en Theo naar de start waar we Peter en Gerrie tegenkwamen. De temperatuur was prima om te lopen, maar er stond wel een heel stevige wind die we de tweede helft tegen zouden hebben. Ik hoopte ongeveer het tempo (4:35) van de 7-Heuvelenloop te kunnen lopen, waarmee ik rond 1:13 zou moeten eindigen. 

Door een late sanitaire stop stond ik wat verder naar achter in het startveld, maar dat was geen probleem. Na een wat nerveuze en iets te snelle eerste kilometer, haakte ik aan bij een groepje dat 4:30 liep, of waarschijnlijk net iets sneller. Een tweetal kilometer verder concludeerde ik dat dit net te veel was en moest ik lossen. Daarna volgde een lang mentaal gevecht. In mijn eentje moest ik verder proberen het tempo constant te houden, eerst met de wind achtern, maar later tegen de wind in. Ondertussen werd ik bijgehaald door groepjes die ik eerder had ingehaald. Soms kon ik even aanhaken, soms ook niet. Tot de (scherpe) bocht naar de Treekerweg bleef mijn tempo nog rond de 4:40. Daarna kreeg ik de wind vol tegen en volgenden nog 5 zware kilometers, waarna ik finishte in 1:15:58. Ik was nog maar net over de streep toen Karin al als 2e dame over de streep kwam in 1:16:30 Dat was een hele puike prestatie.

Zelf had ik er deze keer wat meer van verwacht, maar de te snelle start en de tegenwind in het laatste deel hadden we parten gespeeld.


Geen opmerkingen: