maandag, januari 16, 2006

Wintercup deel 3 alweer een PR

Afgelopen weekend was het weer erg mooi loopweer. De training van zaterdag liet ik schieten, omdat ik vrijdag nog wat spierpijn voelde van de training van woensdagavond en ik zondag goed aan de start wilde staan van de laatste ronde in de Wintercup van BAV. Ik voelde me goed en de op basis van de voorgaande twee wedstrijden en de Sylvestercross, had ik het idee dat er wel weer een verbetering van mijn PR in zou kunnen zitten.


Aan de start (ik sta nog net zichtbaar rechts op de tweede rij).

Nu stond ik voor de moeilijke taak mezelf in toom te houden zodat ik me niet in de eerste ronde kapot zou lopen. Dat viel nog niet mee. De eerste 435 meter gingen in 1.30 en daarmee weer sneller dan de vorige keren. Na één rondje zat ik op ca 10:45. In de tweede en derde ronde ging het wel wat moeilijker (doorkomst ca 20:35 en 30:35). Maar met nog één rondje te gaan kon ik nog weer iets versnellen. Ik wist zelfs iemand weer bij te halen die me eerder had ingehaald. Na ruim 40 minuten gingen we zij aan zij de laatste ronde op het gras in. Op mijn versnelling had hij geen antwoord meer en ik dook voor het eerst onder de 42 minuten: 41.50!



En op weg naar 41:50 (het hoofd zichtbaar boven de rechterschouder van de koploper is van mij).

Geen opmerkingen: