dinsdag, januari 03, 2006

Lekker raggen door de prut!

Op oudejaarsdag was dan weer de traditionele Sylvestercross in Soest (voor de 25e keer). Helaas lieten mijn collegae verstek gaan, maar de door Atos Origin aangeboden gadgets (Labello) vonden gretig aftrek. Naar verluid hing een vlag van Atos Origin goed zichtbaar langs het parcours, maar ik heb hem niet gezien. Laat even een berichtje achter als je hem wel gezien hebt!

Maar we kwamen natuurlijk om te lopen. Deze keer was ik ruim op tijd. Ik kon de finish van Kamile nog meekrijgen en zijn huldiging en vervoegde me deze keer (20 minuten voor de start) al in het startvak om een mooi plaatsje te krijgen. Al snel werd het druk, dus van afkoelen kon geen sprake zijn. Wat wil je met zo'n 1500 deelnemers? Het wachten op de start werd opgefleurd door een dweilorkestje, maar daardoor was de starter slecht te verstaan. Hij probeerde wel de resterende tijd duidelijk te maken, maar direct na zijn "nog 30 seconden tot de start", klonk er een knal en ging de meute op weg. Verderop langs het parcours had iemand vuurwerk afgestoken en het wanhopig zwaaien van de starter kon daar niets meer aan veranderen. De arme man kon niet anders dan zelf ook maar een keer schieten om de tijd in werking te stellen. Ik had ondertussen zelf geklokt bij het passeren van de startstreep.

Het parcours was een uitdaging. Door de vorst en de sneeuw van de afgelopen dagen, gevolgd door de potselinge dooi, was het nat, blubberig, glad en oneffen. Inhalen op de relatief smalle bospaadjes was weer een hele kunst. Al vrij snel gaf ik het op om de plassen te ontwijken. Er dwars doorheen kon ook!

Langs het parours werden weer veel foto's gemaakt. Eén fotograaf was zo vriendelijk de url te vermelden waar we zijn foto's konden bewonderen: www. hardlopen.nl. Onderstaande foto's zijn genomen net na het ingaan van de derde ronde.
















Zoals je ziet droeg ik wel mijn sponsor shirtje.

Het lukte weer wonderwel een vlak tempo te lopen (rondjes van net onder de 13 minuten). Mijn handgeklokte eindtijd was 38.48. Op de klok bij de finish stond 38.44 en in de (voorlopige) uitslag op de website staat zelfs 38.33. Dat laatste lijkt me een vergissing, maar vooraf had ik gehoopt op een tijd tussen 38 en 39. Dus ik ben dik te vreden.

Overigens kwam niet iedereen ongeschonden uit de strijd. Ik zag iemand uit bocht aan in een scherpe bocht na een afdaling en trainingsmaatje Rob kwam geheel doorweekt aan de finish: Onderuit gegaan in een plas. Op onderstaande foto kun je dat een beetje zien.


Geen opmerkingen: