donderdag, juni 01, 2006

Zomeravondcup

Gisteravond was de laatste aflevering van de zomeravondcup van 2006 en gelukkig voelde ik me de laatste weken in staat om daar weer eens een 10 kilometer te proberen. Ik was niet de enige, van de D-groep van Pijnenburg waren er maar liefst 9 en daarnaast ook nog een aantal wedstrijdlopers. Op basis van mijn ervaring met de 5 kilometer van vorige week besloot ik weer een conservatief schema in mijn hoofd te nemen, met een tijd van net onder 45 minuten zou ik tevreden zijn als ik het maar mooi vlak kon lopen.

Het eerste rondje was op de atletiekbaan Overvecht en zo kon ik mooi een te snelle start corrigeren. Ik liep samen met Peter, die ook besloten had iets rustiger te starten. Erik liep al snel een eindje voor ons. In de tweede kilometer sloot Titus ook aan en in een groepje van zo'n 7, 8 lopers gingen we verder. Titus en Peter bepaalden het tempo, ik liep achteraan uit de wind en probeerde niets te forceren. Dat ging lekker, de doorkomsttijden bleven vlak, net boven de 4:20. Af en toe moest er iemand lossen en dan schoof ik iets op. Ik kon op reserve blijven lopen.

Bij het 5 kilometer punt zette Peter een versnelling in. Titus en ik volgden met een andere loper op een kleine achterstand en besloten ons niet te forceren. Maar Peter liep niet echt weg en langzaam liepen we het gat dicht. De snelheid lag nu wel iets hoger: 4:14. Op zo'n 7 kilometer was het de beurt aan Titus. Even dacht ik nog aan te kunnen haken, maar uiteindelijk moest ik ook Peter laten lopen.

En zo gingen we de laatste kilometer in. Titus voorop, Peter 25 meter daarachter en ik daar weer 25 meter achter. Peter probeerder Titus nog in te halen en had hem een paar meter voor de finish te pakken. Maar Titus liet het niet gebeuren en versloeg hem op de streep, ondanks dat de uitslag anders lijkt te zijn.

Met 43:03 kwam ik even later tevreden over de finish. Ik heb niets geforceerd en weer mooi vlak gelopen: kijk maar naar het grafiekje.


Erik had weer een mooie tijd neer gezet. Hij bleef de hele tijd in het zicht, maar te ver weg om nog in te halen. Achter ons kwam ook Fokko, André, Rob, Martijn en René over de finish. De één meer tevreden dan de ander.

Ondanks dat geen van ons op het podium stond, haalden we toch nog wat prijzen binnen met de verloting. Het was dus een heel geslaagde avond.

Geen opmerkingen: