dinsdag, september 19, 2006

Heuveltraining en een reünie

Vorige week woensdag stond er een heuveltraining op het programma. Heuvels hebben we genoeg hier rond Soest. Vooral in de buurt van het vliegveld, het heet daar tenslotte niet voor niets Soesterberg. Deze keer mochten we drie rondjes van ca 1 km. Over het fietspad naar beneden (net zichtbaar onder de bomen). Dan linksaf langs de basis en weer links omhoog. Gezien de moeite die het kostte en de tijd die we liepen, moest het meer dan 1 km zijn en dat klopte. Volgens de GPS van André en Erik was het 1150 meter. Dan is 4.45 een mooie tijd. Ik merkte wel dat juist de hellinkjes voor mijn linkerbeen nog moeilijk zijn. Maar er was geen reactie in de dagen daarna.

Zaterdag was er een familiereünie en kon ik niet trainen. We waren pas zondag rond de middag weer terug. Hoewel ik moe was (het was laat geworden en muggen hadden we uit de slaap gehouden) besloot ik toch nog een duurloop te doen.

Mijn zoons wilden wel mee fietsen.

Het werd weer ongeveer hetzelfde rondje als vorige week. Maar nu ging ik niet door Lage Vuursche heen; veel te druk daar op zondagmiddag. Op het plaatje kun je het waarschijnlijk niet helemaal terugvinden, maar vanaf de zuid-oosthoek van Soest, ging het door het bos, langs het zand naar het spoor. Vervolgens naar het westen, tot Den Dolder, dan langs de Dolderseweg, naar het noorden en verder via de Vuurseweg en Vuursche Steeg. Net voor Laag Vuursche (de slinger in de weg) het bos weer in, naar de Biltseweg en dan weer naar rechts, Soest in.

Volgens de fietscomputers van mijn zoons is het ergens tussen de 16 en 19 kilometer. Ik moet ze toch maar eens ijken!

Geen opmerkingen: