maandag, oktober 09, 2006

Bosmarathon 2006

Eigenlijk was ik niet van plan mee te doen met de Bosmarathon van gisteren, maar de training van zaterdag ging niet door wegens een trainersdag. Woensdag was de training er ook al bij geschoten wegens een avondje bowlen met mijn werk. Daar hield ik trouwens spierpijn in mijn bovenbeen aan over (zucht). Dus besloot ik toch maar mee te doen, mede omdat de weersvoorspelling goed was en het parcours er volgens Titus prachtig bij lag

De vorige twee keer deed ik mee in een estafette-ploegje, nu startte ik met de grote meute. Op de foto gan ik net onder het spandoek door (zie het pijltje).

In het gedrang had ik moeite om in een lekker tempo te komen. Door wat te versnellen kon ik een beetje oprukken. Dat leverde wel hele snelle doorkomsttijden op. 8.13 over de eerste 2 kilometer en de derde kilometer ging in 4.14. Ik begon dat te voelen en probeerde te consolideren, door aan te haken bij een groepje, maar langzaam moest ik die laten gaan. Toch gingen de volgende 5 kilometers volgens mijn stopwatch nog mooi vlak. tussen de 4.20 en 4.30. Daarbij moet ik wel aantekenen dat een deel van de kilometerpaaltjes niet meer aanwezig was. Kilometer 9 en 10 gingen wat moeilijker (4.45?). Maar na 10 kilometer zat ik op 44.10. Op het laatste stukje langs de baan kon ik er nog een sprintje uitgooien en haalde alsnog iemand in. Ik vergat zelf te klokken, maar verwachtte een tijd tussen 46.30 en 47.00. Volgens de officiële uitslag was het 47.34. Nog steeds sneller dan vorig jaar, maar ik denk dat er een afwijking in zit. André liep handgeklokt een halve marathon in 1.53 en stond ook een minuut langzamer in de uitslag.

Al met al een mooie tijd. Het laatste stuk was wel weer zwaar. Zondag zal ik een stuk rustiger moeten beginnen.

Geen opmerkingen: