maandag, januari 15, 2007

Weer een 43-er

Gister werd onder goede omstandigheden alweer de derde en laatste wedstrijd van de BAV Wintercup 2006/2007 gehouden. Door diverse omstandigheden had ik dit jaar nog niet mee kunnen doen, maar gister wel. Ik had het idee dat ik wel weer op de weg terug ben en dat wilde ik testen. Vorig jaar liep ik hier zelfs een PR van 41.50, maar voor vandaag zou een tijd van in de 43 minuten voldoende zijn om mijn vorm te bevestigen.

In verband met het verwachte lekkere loopweer, koos ik weer voor mijn korte tight. Bij het omkleden thuis, bedacht ik dat ik voor de wedstrijd mijn schoenen nog wel een keer goed zo strikken en zo reed ik naar Baarn. Daar trof ik André, Elly en Rob van de D-groep en ook nog diverse C-lopers. Na wat inlopen ging ik richting de start en daar wachtte ik lekker in het zonnetje op het startschot.

Het was weer een grote groep die om 13.30 uur van start ging, maar ik stond redelijk voor aan. Het kostte niet al te veel slalommen en kracht om op een goede plek het bos in te gaan. Ik kon aanhaken bij een meneer in een geel shirt die een lekker tempo liep. Soms liep hij een beetje uit, maar op de heuveltjes liep ik er dan weer naar toe. Ergens in de eerste ronde voelde ik dat mijn linkerschoen niet helemaal goed zat. Vergeten mijn veters nog een keer goed te strikken! en ja hoor bij het ingaan van de tweede ronde werd ik door een medeloper op een losse veter gewezen. Hoewel ik hem snel strikte, verloor ik mijn "haas" uit het oog. Ik besloot niet te forceren om weer bij hem te komen.

Het eerste halve rondje was vrij snel gegaan zag ik aan mijn tussentijden. De tweede ronde ging zo'n 20 seconden langzamer. Die tijd verloor ik hoofdzakelijk in het eerste deel, natuurlijk ook door het strikken van mijn veter. Het derde rondje ging nog iets langzamer, maar niet veel en bij het ingaan van de 4e ronde gaf ik weer wa gas. Ik liep naar twee lopers voor me toe en even later had ik ook de meneer in het geel te pakken. In de laatste 200 meter verloor ik nog een sprintje, maar ik dat vond ik niet zo erg. Met een eindtijd van 43.23 was ik erg tevreden.

Toen ik 's avonds thuis de tussentijden nog eens bekeek, bleek ik toch wel erg constant gelopen te hebben. Ieder rondje kon ik 500 meter timen en die gingen in 2.12, 2.11, 2.14 en 2.13. De laatste kilometer ging in 4.20! Mooi toch?

Geen opmerkingen: