dinsdag, april 29, 2008

Stijve nek

De eerste wedstrijd van de zomeravondcup kwam wegens omstandigheden toch niet goed uit, helaas. Maar de trainingen van de afgelopen weken gingen wel erg lekker. Bij het grote rondje om het Pluismeer kon ik in het tweede deel nog lekker versnellen en bij de trainingen met de groep leefde ik me uit de smalle bospaadjes en de heuveltjes.

Zondagochtend had ik een tegenvaller. Na een partijtje stoeien in bed met mijn zoons merkte ik dat mijn nek stijf werd. Autorijden was wat lastig en een wandelingetje is ook erg vermoeiend. 's Avonds nam ik twee paracetamolletjes om rustig te kunnen slapen. Gister voelde het al wat beter en ik verwachtte dat ik na nog een goede nachtrust er wel ongeveer af zou zijn, maar tijdens het diner kreeg ik ineens een flinke krmap in mijn nek en kon ik mijn hoofd in nog maar één houding houden. Snel de huisartsenpost gebeld, want dit was niet leuk. Daar adviseerden ze, na wat doorvragen om flink pijnstillers te nemen (driemaal daags twee paracetamol plus één ibuprofen). Dat gaf al vrij snel verlichting. Ik heb vannacht weer redelijk geslapen en mijn nek voelt nu weer ongeveer net als gister, maar ik durf even niet te gaan rijden, want ik ben toch wel geschrokken van die kramp.

Voorlopig slik ik even de pijnstillers, hou een sjaaltje om mijn nek en beweeg mijn hoofd rustig.

Geen opmerkingen: