donderdag, oktober 23, 2008

6 keer 5 minuten

Het is alweer even geleden dat ik iets over mijn loopbelevenissen schreef. Het lukt vrij aardig om één keer per week te trainen, maar helaas heb ik niet mee kunnen doen aan een paar leuke wedstrijdjes in de afgelopen weken. Zo waren er in september de club baankampioenschappen en tweee weken geleden werd onder prachtige omstandigheden de Pijnenburg Bosmarathon gelopen. Kijk voor mooie foto's maar eens hier.


De training gaan nog steeds lekker. Op de woensdagen staat bij Anita vooral kort (technisch) werk op het programma. Vorige week 5 series van 400 meter extensief, 300 meter intensief en 100 meter intensief. Deze week op de baan 6 series van 5 minuten en 2 minuten pauze. Met de opdracht om die stevig door te lopen, maar wel zo dat je iedere keer ongeveer dezelfde afstand aflegt. Ik was erg tevreen met de afstand die elke keer wist af te leggen. Het voordeel van de baan is dat je vrij eenvoudig tussentijden kunt meten en ik kwam niet alleen steeds rond de 1250 meter, er was ook weinig verschil in de tussentijden per rondje. Als ik alles bij elkaar optel, liep ik 30 minuten ca 7500 meter. In de 5 pauzes kwam daar samen nog ruim een kilometer bij.


Dat geeft wel een beetje moed voor de etappe van de Heuvelrugestafette die ik zondag mag lopen. Ik ga de laatste etappe lopen.
Om niet de hele dag onderweg te zijn, laat ik me naar het laatste wisselpunt bij het vliegveld brengen en zal daar het stokje overnemen. Via de Paltz en onder andere langs de atletiekbaan en door Soest Zuid gaat het dan naar Amersfoort. Alle kans voor jullie om me onderweg nog even aan te moedigen. De verwachte starttijd is tussen 16.00 en 17.00 uur.

Geen opmerkingen: