donderdag, augustus 26, 2010

Een vlakke 10 kilometer op de Gildeloop.

Net op tijd hersteld (?) stond ik gister aan de start van de Gildeloop in Soest. Ik had geen al te hoge verwachtingen, het belangrijkste doel was nu een 10 kilometer vlak te lopen. Bij de start trof ik natuurlijk weer veel bekenden, onder andere Peter die ook besloten heeft om van de recreanten over te stappen naar de wedstrijdgroep. Om vlak te lopen nam ik me voor om in het begin bij Berend of Edgar te blijven. Edgar was net terug van vakantie, hij begon wat rustiger, dus ik richtte me op Berend. Dat ik daardoor Peter liet gaan, kon me niet schelen. Tegen het eind van de eerste ronde had ik het idee dat Berend een dipje had en ik probeerde aan te blijven haken bij een paar andere lopers waar we net een groepje mee vormden. Dat ging toch net te hard en ik liep in een eigen tempo door. Het eerste rondje ging in 13:30. Halverwege het tweede rondje kwam Berend weer langszij en nu had ik moeite in zijn spoor te blijven, misschien toch een dipje? Het verval was toch niet zo groot, het tweede rondje dat zo'n 200 meter langer is ging in 14:30. Ik voelde dat ik ook in het laatste rondje niet inzakte en mijn knie hield zich prima. Peter en Berend zag ik ver voor me. Inhalen zat er niet meer in. Toch ging dit laatste rondje ook weer in 14:30. Mooi vlak en een eindtijd van 42:31 is maar net boven mijn PR op een officiƫle 10 kilometer. Ik was dik tevreden ondanks dat velen riepen dat ik veel harder zou moeten kunnen. Nu afwachten hoe mijn knie zich houdt.

1 opmerking:

Gert zei

Een hele mooie tijd Richard! Ik liep 47:15 en dat was voor mij een nieuw PR. Vandaag heb ik voor het eerst meegetraind met de D-groep van Pijnenburg, ik vond het erg leuk en gezellig!

Zou je de link naar mijn blog willen wijzigen? blog.gertnoordhoek.nl
(voorheen: Gert's Blog)

Groet, Gert