maandag, augustus 16, 2010

Steeds meer kilometers

We zijn weer een weekje verder. In de afgelopen week hebben we twee keer op de baan getrained. Dinsdag was het een serie van 6 x 300 meter, met 100 meter rust, gevolgd door een serie van 6 x 400 meter, met 200 meter rust. Die 400-tjes gingen nog makkelijker dan in de voorgaande weken. Nu liep ik vrij constant 1.26 of 1.27. Donderdag hadden we twee series van 1600, 1200 en 800 meter. Van Gerrit kreeg ik nog wat extra aanwijzingen voor mijn techniek. Daardoo had ik in de eerste 800 meter de neiging iets te hard te gaan, waardoor ik in de tweede serie wat meer moeite had om de tijden van de eerste serie te lopen. Het werd uiteindelijk ongeveer 6.36 (1600 m), 4.56 (1200 m) en 3.05 (800 m).

In het weekend doe ik voor mezelf een rustige duurloop. Ik bouw die op naar ongeveer anderhalf uur. Gister was het 1 uur en 25 minuten over een rondje naar het vliegveld en via de Zoom terug (ongeveer 17,5 kilometer. Twee weken geleden liep ik onderstaand rondje in 1 uur 10.



Ik had mezelf ten doel gesteld om het vooral rustig te lopen en dat lukte prima. Bij thuiskomst had ik het idee nog een rondje te kunnen lopen.

In de komende weken komen er een paar leuke wedstrijdjes aan om eens te kijken hoe de vorm nu werkelijk is. Op 25 augustus is er de Gildeloop, op 7 september is er een 5 kilometer wedstrijd bij de BAV en op 3 oktober zijn er clubkampioenschappen Baan over 3 kilometer.

Geen opmerkingen: