donderdag, mei 24, 2012

te warm

Trouwe volgers zullen zich wel afvragen, waar blijft dat verslag van de derde wedstrijd van de Zomeravondcup. Het was geen toeval dat het wat langer duurde, het was niet best. Zo slecht zelfs dat ik besloot om uit te stappen.

Het zou warm worden, dus mijn plannen die ik dit weekend maakte na een makkelijke lange duurloop (ruim 21 kilometer in net iets meer dan 1:50) kon ik vergeten. Geen kilometer in 4:10 en uitkomen onder de 42 minuten. Gewoon rustig lopen en maar zien wat het zou worden. Ik wilde weer vlak lopen en dat is me op dit parcours nog nooit gelukt, dus het moest rustig aan.

Bij de start hoopte ik dat iedereen die plannen had. Dus ik sloot aan bij Stef, maar na 100 meter zag ik een tempo van ruim onder 4 minuten op mijn klokje dus die liet lekker lopen. Bij het verlaten van de baan liep samen op met Sjaak. Normaal ben ik een stukje sneller, maar hij maakt flink progressie. Het werd een groepje en de eerste kilometer ging net onder 4:10. Te hard voor dit weer vond ik, dus ik liet een gaatje vallen. Toch sloot ik even later weer aan omdat het groepje wat vertraagde. De tweede kilometer ging in ongeveer 4:12. Ik bleef zoeken naar mijn tempo, het moest makkelijk blijven gaan. Het groepje viel weer uit elkaar en ik liet Sjaak en een ander gaan. De volgende kilometer was 4:17. Dat leek er meer op. Als ik het rond 4:20 kon stabiliseren moest het toch wel lukken. Bij kilometer 4 (4:21) kwam Martin voorbij. Ik besloot vooral niet aan te willen haken, maar makkelijk ging het al niet meer. Op het 5 km punt was een drinkpost en de kilometer tijd was nu al ergens boven 4:30 geloof ik.

Een bekend gevoel op dit parcours maakte zich van mij meester, ik werd aan alle kanten voorbij gelopen. Het kon me nu niet schelen, dan maar in een rustig duurlooptempo naar de finish, maar na 6,5 km kreeg ik ook nog eens steek in mijn zij. Even wandelen hielp niet en ik besloot om uit te stappen. Dat kon pas bij 8 km en dat was nog een lange kilometer.

Bij de finish trof ik alle lopers van Pijnenburg (Bart, Jos, Theo, Titus, Berend, Edgar, Sjaak, Martin, Gerrie en Adry). Allemaal uitgeput op Adry na die weer heel makkelijk een scherpe tijd had gelopen. Ik voelde me prima en had ook geen spijt van het uitstappen. Ik had niets te winnen, geen goede tijd, runnerscup al vol en dit zou toch niets worden voor de competitie van de zomeravondcup.

Geen opmerkingen: