dinsdag, mei 28, 2013

De bodem bereikt?

Na ruim 3 maanden doormodderen met mijn knie, begin ik nu eindelijk te hopen dat ik de bodem bereikt heb en dat er weer voorzichtig omhoog en vooruit gekeken kan worden. De laatste loopjes van afgelopen weken (steeds zo'n 6 - 7 kilometer) gingen steeds beter. Dat wil zeggen dat ik mijn knie steeds minder ga voelen. Conditioneel hol ik ook, maar dan achteruit. Ik ben nu zo optimistisch dat ik trainer Wim gevraagd heb, wat ik het best kan doen om weer op te bouwen. En ook in overleg met de fysio kom ik op 3 keer in de week lopen en zolang dat goed gaat iedere week ongeveer 1 kilometer er bij. Dus nu 3 x 6-7, volgende week 3 x 7-8, etc. Als ik zonder problemen 3 keer 10 gelopen heb, gaan we af en toe wat meer tempo werk doen. Samen met de wekelijkse sessie bij de fysio en een keer per week als hulptrainer bij de FitStart kom ik zo wel aan mijn lichaamsbeweging. Als alles goed blijft gaan, hoop ik na de zomervakantie weer verantwoord aan te kunnen sluiten bij de groep. Maar ik houd nog wel wat slagen om de arm, want het rondje van afgelopen zaterdag was weer iets minder dan vorige week donderdag. Vanavond ga ik weer met mooi weer het bos in en hoop ik op een lekker rondje.

Geen opmerkingen: