dinsdag, juli 02, 2013

Vanavond voor het eerst weer op de baan

Heel geleidelijk voer ik de belasting weer op. Althans dat probeer ik. Vorige week woensdag liep ik voor het eerst weer 5 x 400 meter. Ik had daarvoor weer het fietspad van de Turfweg en het verlengde daarvan gekozen. Na iedere 400 nam ik 2 minuten rust (dribbel). De eerste 4 gingen als vanzelf in het gehoopte tempo van rond 1:40. De laatste ging zwaar, maar bleek uiteindelijk sneller dan 1:30. Voor de volgende training moest ik wachten op zaterdagmiddag. Ik liep weer naar de Stulp, maar nu met een klein omweggetje. De afstand kwam daardoor op 11,7 km. Hiervan liep er twee (tussen 5 en 7) een stukje sneller (4:30-4:40). Het was het stuk over de Stulp, dat wil zeggen wat meer geaccidenteerd en met stukken mul zand.

Natuurlijk ben ik ook nog als hulptrainer actief. Dus ook op maandag loop ik stukjes door het bos. Meestal is het ruim 6 kilometer en heel rustig. Maar toen gister de twee snelste lopers van de groep er vandoor gingen, mocht ik toch even aan de bak. Voor beginnende lopers gingen ze best hard weg met 4:30 per kilometer en ze hielden het ook nog aardig vol. Een paar maanden geleden was dit voor mijn knie te veel geweest, maar nu kon ik gewoon mee.

Tussendoor had ik nog een klusje bij de tijdregistratie van een 5 kilometer testwedstrijd op de baan. Helaas vertoonde onze registratie weer wat kuren. De uitval liep op tot meer dan 15%. Deze week gaan we nog eens testen om niet voor grote verrassingen te staan bij de Gildeloop.

Vanavond ga ik voor het eerst weer zelf op de baan lopen. Ik sluit aan bij de groep en doe de warming up  mee. Daarna kies ik zelf welke kerntraining ik uitvoer. Iets met intervallen in ieder geval.

Geen opmerkingen: