vrijdag, juni 03, 2016

Back on track

Gelukkig bleek mijn kuitprobleem niet zo ernstig. Al na een paar dagen kon ik pijnloos rekken en strekken en op mijn tenen staan. Halverwege de week heb ik een mooie wandeling gemaakt en na een week heb ik heel voorzichtig een klein stukje hardgelopen. Het werden wat minuutjes (1, 1, 1, 2, 1, 1) met steeds 1 minuut rust samen 2 kilometer. De dinsdag erna liep ik 4 x 3 minuten na een stukje inlopen. De intervalletjes deed ik in een pittig tempo ca 750 meter. Weer twee dagen later liep ik 8 kilometer met daarin 2 x 2 kilometer in hoger tempo. Alles ging zonder klachten en zonder reactie daarna. In het weekend was ik weer trainer bij de fitstart en daarna besloot ik dat ik wel mee kon doen met de afsluitende 800 meter van de Amersfoortse Baancompetitie.

Omdat ik niet verwachtte dat ik heel snel zou zijn stuurde ik nog een berichtje met een bijstelling van mijn verwachtte eindtijd (2:45), maar bij de serie-indeling zag ik dat mijn oorspronkelijke verwachting (2:25) was gehandhaafd. Daardoor zat ik in snellere serie met o.a. Erik. Deze keer mochten we starten in een eigen baan en moest de eerste bocht ook netjes in die baan worden afgelegd, pas bij het bereiken van het rechte eind, mochten we naar binnen. Waarschijnlijk zal dezelfde procedure ook bij het NK worden gehanteerd, dus dat heb ik nu ook een keer gezien. Onze serie was niet heel dik bezet, met 6 lopers en ik had de mazzel dat ik baan 1 mocht starten. Ik kwam als nummer 4 de bocht uit en hield Zeger net achter me Erik liep als 2e de loper uit de buitenbocht was heel hard gestart en liep op kop. Al snel viel het veld uit elkaar, iedereen liep zo ongeveer alleen. Het eerste rondje ging in 1:15 en daarmee was ik niet ontevreden. Ik kon het tweede rondje goed tempo houden en bij het uitkomen van de laatste bocht nog wat versnellen om Zeger achter me te houden en nog bijna nummer in te halen. Met mijn eindtijd van 2:32 was ik niet ontevreden. Over anderhalve week sta ik weer aan de start van een 800 meter, dan bij de NK Masters. Ik denk dat het nog een stukje sneller kan, waarmee ik geen modderfiguur denk te slaan.

In de eindstand van de baancompetitie ben ik uiteindelijk 37e geworden.

In de buurt van de atletiekbaan woont ook Sporterjoost, bekend van twitter, facebook en een eigen blog. Deze keer kwam ik hem in levende lijve tegen. Hij schreef weer een leuk verslagje en maakte ook nog een paar foto's van mij:



Verder maakte Ries weer veel mooie foto's:




Geen opmerkingen: