vrijdag, april 28, 2023

Geen wedstrijdverslag

 Er staat (stond) een mooi lijstje met geplande wedstrijden. En dus had hier een verslagje kunnen staan van de baanwedstrijd over 1 mijl of de eerste Zomeravondcup in Utrecht. Die staan er niet omdat ik twee weken geleden tijdens een training met een Threshold-blok plotseling last kreeg van mijn linker hamstring. Lopen op tempo zat er niet meer in. In een rustig dribbeltempo ging het nog met onderweg een paar keer pauze om te rekken. In de dagen er na bleef het gevoelig, maar werd wel langzaam beter. Ik besloot de gok te wagen en vijf dagen later toch naar Amersfoort te gaan voor de baanwedstrijd. Samen met Esmee en Bart begon ik aan een warming-up met twee rondjes van ca 1500 meter inlopen. Het eerste rondje ging prima, maar in het tweede rondje begon ik toch weer wat te voelen en dat werd snel meer. Tegen het eind van het rondje kon ik alleen nog heel rustig lopen en kon mik mezelf laten doorstrepen op de startlijst. De Zomeravondcup van een week later heb ik niet overwogen. 

Ik heb ruim een week niet gelopen. Op aanraden van Vincent heb ik mijn hamstring en bil regelmatig gerekt en na een weekje ben ik ook voorzichtig begonnen met wat krachtoefeningen. Op Koningsdag durfde ik een klein rondje (3 kilometer) te gaan lopen. Dat ging gelukkig zonder problemen. Nu weer voorzichtig de afstand vergroten en dan maar kijken welke wedstrijdjes nog gelopen kunnen worden.

Geen opmerkingen: