zondag, november 15, 2009

Onregelmatig, maar ik train wel.

Het crossseizoen is weer begonnen en ik wil dit jaar een paar keer de Wintercup in Baarn lopen. Een leuk loopje, lekker dichtbij en ondanks dat het een crossparcours is, loop ik er over het algemeen lekker en snel. Mijn PR op dat parcours staat vrij scherp (41:50), maar dat zou ik graag verbeteren. Dat betekent dat er wel een beetje getrained moet worden. Door diverse oorzaken lukt het niet om dat heel regelmatig en met de groep te doen. Twee weken geleden was ik een weekendje weg. In de week daarna werd ik flink verkouden. Dit weekend moest ik met mijn zoon mee naar het voetballen en deze week is mijn vrouw jarig. Nou ja, je kunt je er iets bij voorstellen.

Dus loop ik wat meer voor mezelf. Vorig weekend een rondje over de Stulp, met de naweeën van de verkoudheid en dit weekend twee rondjes blauwe paaltjes om de Soesterduinen. Samen met de heen- en terugweg toch gauw zo'n 15 kilometer. Dan is 1 uur en 10 minuten dus niet slecht. Zeker niet als je bedenkt dat ik de laatste drie kilometer last kreeg van blaren op mijn beide fouten. Waarschijnlijk had ik te oude running sokken aan getrokken, die stug waren geworden. Wel lastig want volgende week wil ik weer lekker kunnen lopen, want dan is de eerste Wintercup.

Ik vertok direct na afloop van een regenbui en blijkbaar hadden meer mensen op dit startschot zitten wachten. Het is natuurlijk een prachtig gebied, dus werd er flink met honden gewandeld en kwam ik veel andere hardlopers tegen. Even dacht ik ook Gert te ontwaren, maar volgens zijn blog loopt hij vandaag in Nijmegen.

Geen opmerkingen: