dinsdag, december 27, 2011

Tempo gevoel

Hoewel ik al weer even niets heb geschreven, heb ik wel door getrained. Er staan de komende weken diverse wedstrijden op het programma. Zaterdag al de Sylvestercross, die ik recreatief zal lopen samen met mijn zoons en collega Leon. De week daarna 10 EM in Woudenberg. Om daar een beetje goed voor de dag te komen liep ik de afgelopen weken ook wat langere duurloopjes. Anderhalve week geleden eerst een rondje samen met mijn zoons en daarna nog naar de Zwarte weg goed voor 18,5 kilometer. Afgelopen zaterdag een rondje over de Zoom, naar het vliegveld en via Soestduinen terug ongeveer 16,5 kilometer. Daarbij bleef mijn hartslag ook nog eens mooi onder de 80%.

Bij de baantrainingen van deze en vorige week liepen we veel 400-tjes. Vorige week 2 x 5 en gister 3 x 5. Beide keren sloot ik aan in een groepje met onder andere Stef. Vorige week probeerden we te voorkomen dat we steeds sneller ging. 1:30 leek ons een goed tempo, maar wie er ook op kop liep, ze gingen structureel te hard (tot 1:24). Deze week ging het beter, na een rustig begin werd het allemaal tussen 1:29 en 1:32. In de laatste mocht ik van mezelf nog even versnellen en liet ik me door Jos naar 1:18 hazen.

Het voelt allemaal goed en makkelijk. Dus volgende week een beetje gas terug dan kan er in Woudenberg een mooie tijd uitrollen.

Geen opmerkingen: