zondag, december 11, 2011

Tweede BAV Wintercup

Het gaat hard met de winter, hoewel het nog geen winter is. Ondertussen hebben we al weer tweederde van de Wintercup van dit seizoen gehad. Vandaag was wedstrijd twee onder goede omstandigheden: het was droog er en scheen zelfs een waterig zonnetje. Met ca 5 graden was het ook niet koud en de storm was gaan liggen. Zoals altijd dacht ik bij het inlopen weer dat het helemaal niets zou worden, maar eigenlijk wilde ik in de buurt van de tijd van vorige keer komen of liever iets eronder. Bij de start trof ik weer diverse clubgenoten: Theo, Edgar, Stef, Berend, Kees, Selina en Bart, onderweg heb ik alleen Theo nog een tijdje in de verte gezien.

Ik had een snelle start, misschien wel iets te snel met 4.01. Ik probeerde het tempo iets te laten zakken en tegelijkertijd een goed groepje te vinden. Dat viel niet mee zoals je uit de log van mijn GFR kunt zien, schommelde mijn tempo flink. Natuurlijk komt dat door het parcours, veel op en neer en scherpe bochtjes, maar waarschijnlijk door even aanhaken en dan toch weer op eigen tempo doorgaan.
Langzaam werden de kilometers toch langzamer eerst rond 4:10, daarna na rond 4:15 en zelfs rond 4:20. Traditioneel kon ik nog een versnelling plaatsen in de laatste 500 meter. Maar het was niet genoeg om BAV-er André te achterhalen. Uiteindelijk kwam ik binnen op 41:49. Iets langzamer dan vorige maand, maar ik zag dat de meeste deelnemers (nog meer langzamer waren. Waarschijnlijk was het parcours door de regen van deze week wat zwaarder. Al met al kan ik niet ontvreden zijn.Link

Geen opmerkingen: