zondag, februari 03, 2013

Een lekker rondje en een zwaar rondje

De ene training is de andere niet. Natuurlijk is er verschil in de vorm van de dag en dat kan allerlei oorzaken hebben. Het is een ongrijpbaar iets. Afgelopen donderdag bijvoorbeeld liepen we met de hele groep een rondje Amersfoort.


Een flinke afstand voor een groep waarin er altijd snelheidsverschillen zijn. We knipten het rondje in drie etappes, waarna we iedere keer even zouden verzamelen. Ik liep het grootste deel samen met Martin in een lekker tempo, dat wil zeggen iedere etappe wat sneller.

Vandaag liep ik zonder een geplande route. Ik wilde eens kijken bij het nieuw te bouwen ecoduct. Het hek bij het fietspad was verdwenen, dus misschien was er een nieuw stukje. Maar zo'n honderd meter verder hield het fietspad gewoon op. Ik kon het spoor (nog?) niet over op deze plaats. Omdat ik al vanaf het begin niet lekker liep besloot ik het rondje niet te lang te maken. Na net iets meer dan 10 kilometer was ik weer thuis. Mijn benen voelden stijf en op mijn linkerknie voelde het alsof er een schaafplek zat. Het verschil met donderdag was groot.

Geen opmerkingen: