donderdag, september 08, 2016

Langzaam weer opbouwen

Sinds half augustus ben ik in overleg met de fysio weer voorzichtig begonnen met opbouwen. De spanning in mijn hamstring was flink afgenomen en de vage moeilijk aanwijsbare klachten werden ook minder. Het begon met een stukje van 2 kilometer en met steeds een stukje verder liep vandaag negen kilometer. De snelheid blijft nog beperkt. Als ik sneller ga dan 4:30 per kilometer is het nog steeds gevoelig. Over het algemeen valt de reactie een dagje later mee en ik heb nu af en toe een dag dat ik mijn hamstring of bil helemaal niet voel. De laatste keer heeft de fysio nog een dry needling gedaan. Nu hoef ik pas over drie weken terug te komen en als het nodig mocht zijn, mag ik proberen om bij de Utrechtse Heuvelrug Estafette een etappe rustig (max 5 min per km) te lopen.

Geen opmerkingen: