donderdag, april 12, 2007

Snelle kilometers

De ene training is de andere niet en de ene keer gaat het lekkerder dan de andere keer. Met het aanbreken van de lente is het natuurlijk per definitie lekker trainen en gister was daarop geen uitzondering. Op zo'n lenteavond is het heerlijk in het bos. Anita had deze keer als opdracht: "Hoever kun je in 5 minuten?" Om het iets (in-)spannender te maken, mochten 6 keer met een pauze van 2 minuten daartussen.

Eerder op de dag had ze een rondje van ongeveer 500 meter uitgezet en de 100-meterpunten gemarkeerd met een stukje rood-wit lint. Het eerste rondje ging nog een beetje stroef en bovendien liepen we een stukje verkeerd, maar daarna kreeg ik de smaak te pakken en liep ik een kilometer net onder de 4 minuten. Na 5 minuten had ik er zo'n 1250 meter op zitten. De vraag was of ik dit een beetje kon vasthouden en dat lukte aardig. Alle kilometers gingen onder 4 minuten (de snelste was 3.42) en ik eindigde iedere serie ergens tussen de 1250 en 1300 meter. 't Is jammer dat je bij een wedstrijd niet steeds 2 minuten rust kunt pakken, want dan zou de 10 kilometer onder de 40 minuten tot de mogelijkheden behoren.

Geen opmerkingen: