donderdag, november 11, 2010

Binnenkort weer wedstrijden

Het is al weer een week of twee geleden sinds ik een stukje schreef. De laatste keer was ik herstellende van een verkoudheidje. Het weekend dat de wintertijd weer inging heb ik flink bijgeslapen en ik begon dus lekker fit aan november. Door diverse omstandigheden kon ik tot twee keer toe niet op donderdag met de groep mee trainen. Ik zocht daarom met www.afstandmeten.nl zelf een stukje van 2 kilometer om drie keer te lopen. Hoewel het volgens de site 2 kilometer lang is, deed ik er ruim 9 minuten over, terwijl ik voor mijn gevoel stevig doorliep. Wie wil het eens voor me na meten?

De dinsdagtrainingen op de baan kon ik gelukkig wel mee doen. In november zijn de afstanden op de baan wat langer. Vorige week was het één serie van 1200 - 1600 - 2000 - 1600 - 1200, deze week liepen we 6 series van 600 - 400 - 200. Deze week voelde ik me al bij het inlopen stijf. Ik had meer moeite om een beetje tempo te lopen dan vorige week en gister had ik spierpijn in mijn kuiten.

Aanstaande zondag sta ik voor het eerst in de wedstrijdcategorie aan de start bij de BAV Wintercup. De belangrijkste uitdaging gaat worden om de vier rondjes vlak te lopen. Ik heb me ook aangemeld voor de lustrumloop van hardlopende webloggers. Die vindt deze keer zo ongeveer in mijn achtertuin plaats.

Geen opmerkingen: