woensdag, december 01, 2010

Hersteld!

Het was flink koud toen ik me gister weer meldde voor een training. Voor deze gelegenheid had ik naast een thermo shirt en een running shirt ook een jack aangetrokken en een oranje muts op. Ik loop eigenlijk nooit met een jack aan, maar vandaag vond ik het iedere keer weer lekker als tegen de koude wind in liep.

Sinds mijn lies vorige week ineens zeer deed, had ik niet meer gelopen. Ik was dus erg benieuwd hoe het zou gaan. Er lag een mooi laagje sneeuw op de atletiek, alleen baan 1 was gedeeltelijk sneeuwvrij gemaakt. Dat liep natuurlijk beter, maar ook de sneeuw was nog goed beloopbaar. Gladheid is natuurlijk extra lastig voor liezen, maar zowel bij het inlopen als bij de kern gaf mijn lies geen krimp.

We liepen 5 series van 800 - 400 - 200 met telkens 200 meter rust. Ik sloot aan bij Titus en Theo. Af en toe ging het voor mijn gevoel erg hard. Het bordje erwtensoep dat ik voor de training had gehad was duidelijk te voelen. De 800-tjes schommelden tussen 3:15 en 3:30. De 400 -tjes gingen in ongeveer 1:40 en de 200 -tjes in 46 of 47 seconden. De warme douche na die tijd was erg lekker.

Eenmaal thuis gekomen merkte ik dat ik mijn jack had laten liggen. Daar ga ik vanavond nog maar even achteraan.

Geen opmerkingen: