woensdag, december 19, 2012

Eerste twee testen geslaagd

De zwelling van mijn enkel en kuit werd maar langzaam minder en de hele vorige week kon ik door mijn voet te draaien en/of mijn kuit onder spanning te brengen een pijnlijk gevoel oproepen. Het werd wel minder, maar ging langzaam. Uiteindelijk durfde ik het zondag pas aan om een klein rondje heel langzaam door het bos te gaan lopen. Pas na 4 kilometer begon ik een beetje los te komen.

Ik was benieuwd of er een reactie zou volgen, die bleef gelukkig uit. Omdat ik wegens gesprekken op school de dinsdagtraining niet met de groep mee kon doen, besloot ik om direct op maandagavond nog een stukje te gaan lopen. Nu iets verder en ook iets harder:

Onderweg voelde ik afentoe wat in mijn kuit, maar eigenlijk liep ik verder heel lekker. Zoals je in de splits kunt zien, ging het steeds harder. Een mooie test, zou mijn kuit/enkel dit ook zonder problemen doen?

Vanmorgen leek er iets van spierpijn in mijn kuit te zitten, maar geen zwelling en ook niet dat "pijntje" van vorige week. Het lijkt er op dat het voorbij is. Donderdag train ik weer met de groep mee. Wel een beetje rustig aan. Daarna is het Kerstvakantie en wordt het wat onregelmatig lopen. Op Oudejaarsdag sta ik aan de start voor de recreantenloop bij de Sylvestercross en de FlorijnWinterloop lijkt ook haalbaar.

Geen opmerkingen: