donderdag, april 14, 2016

Lente!

Bij de wedstrijdjes in maart was het al zo ver, maar nu eindelijk  de temperaturen ook 's avonds weer boven 10 graden celcius liggen, doe ik bij de trainingen weer mijn korte tight aan. Voor de toevallige voorbijgangers betekent dat dan wel dat ze weer geconfronteerd worden met mijn witte benen :-) Helaas voor hen kleuren mijn benen maar weinig, dus dat zal de rest van het seizoen zo blijven.

Een ander voordeel voor mij is dat ik nu ook 's avonds in het bos kan trainen. De rondjes door Soest behoren voorlopig even tot het verleden. Vorige week donderdag wilde ik met de groep mee, maar omdat het op de weg erg druk was, was ik zo laat thuis dat ik het begin van de training niet meer ging halen. Op basis van het schema had ik echter een goed idee waar ze naar toe zouden gaan en dat was voor mij vanuit huis ook goed bereikbaar. Ik vertrok dus wat later, direct vanuit huis richting het Pluismeer. Inderdaad na zo'n 2,5 kilometer trof ik ze aan bezig met hun warming-up. Ik kon lekker mee met een mooi rondje om Lage Vuursche heen met wat versnellingen er in. Onderweg spotte ik nog een paar buizerds, die met trage vleugelslag over de weilanden en tussen de bomen door vlogen.

In de lente begint ook altijd weer de fitstart en ik ben daarbij weer actief als assistent. Afgelopen zaterdag maakte ik kennis met de groep. De bedoeling is dat ik ze de komende zaterdagen weer samen met een andere trainer ga begeleiden en vooral enthousiast ga maken voor deze mooi sport.

Door allerlei omstandigheden moet ik een aantal dinsdagtrainingen laten schieten, maar dat betekent niet dat er minder getraind gaat worden. In plaats van dinsdag ging op maandag al naar de baan voor 3 x 5 x 200 het in- en uitlopen kon mooi direct vanuit huis. De eerste serie begon ik nog redelijk rustig, maar langzaam ging het gas erop en liep ik de 200-jes in 41 of 42 seconden en de laatste in 37. Dat was lang geleden.

Geen opmerkingen: