dinsdag, oktober 12, 2021

Wat gebeurde er in 2019.

 Mijn laatste bericht betrof de Utrechtse Heuvelrug estafette. Daarmee was de koek nog niet op, want ik had met wat ING collegae afgesproken om mee te doen met de Halve van Amsterdam. Voor ieder van ons een uitdaging op een ander niveau. De meesten zijn niet erg geoefende lopers, uitlopen binnen de limiet zou een mooie uitdaging blijken Speciaal voor de gelegenheid regelde ik knal-gele Borat shirts "Great Success!". Voor mij was er een andere uitdaging Kees liep twee weken eerder de Halve in Eindhoven, maar door de warmte kwam hij weer niet in de buurt van de 1:40. Ik zou 1:40 ook al erg mooi vinden gezien de voorbereiding in de rest van het jaar. 



Het weer zat mee, niet al te warm, wel droog en weinig wind. Ik stond in een goed startvak en wist goed met de handrem er op te starten. De eerste 4 kilometer tussen 4:35 en 4:40 en daarna ging het een klein stukje sneller (rond 4:30). Een onvermoede 1:36:53 was het resultaat. Voor lopig ben ik nog de snelste en het leverde me de titel loper van de maand bij AVP.

Ik begon al een beetje vooruit te kijken naar het nieuwe jaar en de Florijnwinterloop tot ik bij een training begin december last kreeg van mijn rechter hamstring. Ik hoopte dat een korte behandeling bij de fysio me weer op de rails zou krijgen en deed ook nog een voorzichtig rondje met de Sylvestercross mee. Dat ging redelijk, maar mijn hamstring reageerde daar toch zo erg op dat ik besloot om eerst weer rustig aan te doen. En ze begon in 2020 in de lappenmand.

Geen opmerkingen: