maandag, november 26, 2007

Rondje vliegveld: ruim 15 kilometer

Omdat ik vrijdag en zaterdag op Terschelling was, kon ik zaterdag niet trainen. Deze keer lukte het wel op zondag. Ondanks de af en toe dreigende lucht en de pittige buitjes die daaruit vielen, wilde ik een mooie duurloop doen. Ik koos voor een andere route. Deze keer liep ik in de richting van het vliegeveld Soesterberg. Klik hier voor een plaatje.

Deze hele route is verhard of op z'n minst voorzien van een schelpenpaadje. Met slecht weer loopt dat wel zo lekker. Ik had thuis al op de kaart uitgerekend dat het zo'n 15 kilometer zou zijn. Bij het vliegveld ligt 't Hoogt, dat is inderdaad een pittige heuvel waar ik twee keer op zou moeten.

Toen ik vertrok, begon het net te regenen, maar gelukkig zette het niet door. Het begin ging nog wat "roestig" en ik besloot rustig te blijven lopen. Gaandeweg (na een kilometer of 4) kwam ik een beetje in het ritme. Even later liep ik een 1500 meter ongeveer in 7 minuten. Daarna ging het heuvelop. Na een blik op mijn horloge dacht ik dat ik halverwege al 48 minuten onderweg was. Dat viel tegen, want ik verwachtte het toch wel binnen anderhalfuur te kunnen lopen. Toen ik later nog eens keek, bleek ik me vergist te hebben. Waarschijnlijk was het een minuut of 43.

Het tweede deel ging tegen de wind in, maar daar had ik in het bos weinig last van. Voorzever ik kon inschatten, gingen de kilometers nu in ongeveer 4.30 en de laatste 3500 meter ging ongeveer 2 minuten sneller dan op de heenweg. Ik kwam in 1 uur 16 weer thuis. Mooie tijd voor een training over 15,3 kilometer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie training..

Fabienne zei

Kilometers in 4.30! Train je altijd zo hard, of was dit een testloop op 90% oid?