vrijdag, januari 14, 2011

De hamstring lijkt hersteld.

Na de Sylvestercross ben ik rustig verder gegaan met trainen. Althans dat was de bedoeling. Op de eerste dinsdag stonden er 15 400-tjes op het programma.Ik kon daar het tempo nog een beetje laag houden (tussen 1.35 en 1.40), want we bleven toch op hetzelfde stukje heen-en-weer lopen. Maar vorige week donderdag besloot Gerrit dat we het programma goed konden afwerken terwijl we een rondje Amersfoort liepen. Dat was even slikken, zeker omdat we met een klein groepje waren, met hoofdzakelijk snellere mannen. De totale afstand was ruim 19,5 kilometer bestaande uit 2 series van 10, 8, 6, 4 en 2 minuten tempo. Het was al weer evcen geleden dat ik zo'n afstand liep, dus ik was blij dat ik zonder problemen weer terug was.

Dinsdag stonden er 4 series van 600, 400 en 200 meter op het programma. De echte versnelling bij 200 durfde ik nog niet, maar verder leek het allemaal lekker te gaan. Maar bij de derde 400 meter kreeg ik last van het eten en moest ik een tandje terugschakelen. De laatste serie ging wel weer redelijk. Het was voor het eerst sinds de sneeuw dat de atletiekbaan weer begaanbaar was. Waarschijnlijk daardoor had ik woensdag wat spierpijn. Gister mochten we 9 keer de Kolonieweg omhoog, zo'n 300 meter, steeds: rustig - sneller - snel. Dat ging in gemiddeld 1.18 - 1.13 - 1.05 en de verkoudheid die in de afgelopen dagen z'n kop weer had opgestoken was weer even verdwenen.

Hoewel niet alle trainingen even makkelijk gingen, heb ik geen klachten van mijn hamstring. Zondag ga ik daarom meedoen met de laatste BAV van dit seizoen, maar niet met de ambitie een PR te lopen.

Geen opmerkingen: