dinsdag, september 10, 2013

Wedstrijdjes

Ja, het staat er echt. Ik begin weer aan wedstrijdjes te denken. De eerlijkheid gebiedt me wel om daarbij te zeggen dat, dat vooral komt omdat er een paar leuke evenementen op het programma staan en niet omdat ik denk nu al weer hele snelle tijden te kunnen lopen. In mijn trainingen probeer ik het nog steeds rustig aan te doen. TWee weken geleden liet ik me nog een beetje gaan toen we 4 x 1000 meter liepen in 400m intensief, 400m doorlopen, 200m intensief. Die gingen in 1:33, 1:43 en 0:45. Een week later deed ik het beter bij 4 series van 500-400-300 in 2:07, 1:37, 1:07. Het was trouwens een lange training onder bezielende leiding van Theo.

Afgelopen zondag liep ik voor het eerst weer een rondje over de Zwarte weg. Helaas was de batterij van mijn GFR leeg. Volgens Afstandmeten.nl was het 14,5 km en volgens de klok thuis deed ik er iets minder dan 5 kwartier over. Ondanks dat ik de nacht daarvoor wat minder had geslapen liep ik lekker en best stevig door, maar dat is geen wedstrijdtempo.

Toch komen er een paar leuke evenementen. Morgen zou de Soestdijkse Grachten Kunstrouteloop worden gehouden, ongeveer in mijn achtertuin, maar die is helaas afgelast. Die had ik als test willen gebruiken voor een 10 kilometer op de baan op 21 september. Ik twijfel nog over deelname. Ik heb me in ieder geval wel aangemeld voor een etappe in de Utrechtse Heuvelrug Estafette op 29 september en dan volgen op 5 oktober nog de clubkampioenschappen op de baan.

Geen opmerkingen: